"Lucky strom"




O víkendu jsme vyrazili na rodinný výlet na zámek Ctěnice. Pokud znám nějaké místo, které cílí na rodiny s dětmi, pak je to tady. Zrovna tu probíhá jedna z mnoha výstav s pohádkovou tématikou. Sem tak mají i interaktivní výstavy, kde se dá doslova skákat po exponátech. Je tu velký park, dětské hřiště i pěkná restaurace. Tentokrát jsme byli jen tak na couračku podzimním parkem. A jako tradičně jsme se zastavili u "Lucky stromu".

Skoro to začíná být mé nové "poutní" místo. Pokaždé mi Lucky příběh nějak vlije novou krev dožil. Lucka byla ségra mojí kamarádky, která letos v únoru zemřela. Stejně stará se mnou, leč s naprosto jinou výbavou na startu. Narodila se s vážnou vadou růstu, která ji měla téměř znemožňovat pohyb. Nicméně, Lucka se s životem poměrně slušně rvala, a o tak že vystudovala vysokou školu, našla si práci, při níž se navíc angažovala v několika občanských sdruženích. Našla si samostatné bydlení, kde hospodařila se svým přítelem. Dělala sport i hudbu. Zemřela nečekaně.

Lucku jsem nikdy osobně nepoznala a musím říc, že mě to dost mrzí. Kolikrát si stěžuju na různý okolnosti, který mi znemožňují to a to, hledám výmluvy. Ale tváří v tvář někomu s takovou výbavou do vínku a takovým uskutečněním vlastních (ne)možností, by mi asi rychle sklaplo.

Tak aspoň putuju za Lucčiným odkazem do Ctěnic a pro ostatní ho posílám dál takto. Už jen pro něj doporučuju návštěvu tohoto místa.

Žádné komentáře:

Okomentovat