V zoo




V pondělí jsem vyrazili do pražské zoo. Bylo poslední květnové Happy Monday, vstup pro děti za korunu. Dlouho jsem se návštěvě zoo bránila, protože jsem myslela, že by to děti ještě dostatečně neocenily. To se ale nepotvrdilo. Spíš se ukázalo, že největším zvířecím ignoratnem jsem právě já (mě by úplně stačilo vidět ledního medvěda a mohla bych domů). Tak když děti se zájmem pozorovaly právě ledního medvěda nebo hrochy, já jsem koukala po ostatních matkách s dětma a všímala si jejich vztahů s dětmi. 

No a musím říct, že jsem byla mile překvapena. Navzdory tomu, co se píše o současných rodičích, že nevědí, jak na děti, že nemají čas se jim věnovat, vysvětlovat apod., tak tady jsem viděla úplně něco jinýho. Maminky (a to jich tam bylo ten den asi tak milion a víc), co se s dětma smějou, povídaj si, společně si to užívaj. Takže myslím, že i když se v té výchově dnešní rodiče třeba fakt plácaj (vlastní zkušenost:) ), soudě dle mých zoo pozorování to nabírá docela dobrý směr. 

Příště nechám děti, aby vzaly do zoo ony mě. Moje potřeba sociokulturních analýz tím sice asi nepomine, ale třeba se dostanem dál než k lednímu medvědovi. 


P.S. Dvě poznámky k naší příští návštěvě: vyfotit aspoň jedno zvíře, vzít Anežce boty její velikosti. 


Žádné komentáře:

Okomentovat