Labyrint světa








Jeden den z naší dovče v rodném kraji nás mamka vzala na výlet do Labyrintu v Brandýse nad Orlicí. Mamka tam nějakou dobu před tím byla na nějaké noční keškovací akci a říkala, že dost bloudili. Tak si říkám, já labyrintový mazák (bloudivší nedávno v Loučni a Botanicusu v Ostré a o něco víc dávno kdesi v Anglii) teda nikde bloudit nebudu. Jak jsem se spletla! Chcete si pobloudit v Brandýse? Připravte si litr pití a svačinu. Taky se nezapomeňte jít vyčůrat. My jsme "ráj srdce" hledali půl hodiny, pak jsme ho našli ještě dvakrát a všehovšudy jsme se k východu probojovávali hodinu a půl. Ke konci už lehce zoufalí (narážeje do stále stejných zoufalích spolubloudičů). Tzv. zážitkový kurz Komenského.  Jen ten "ráj srdce" jsem moc nepochopila. Co tam má co dělat had nabízející jabko? Poslední pokušení? První pokušení? (A to mám státnici z Komeniologie. A na polepšenou už i Labyrint stažený ve čtečce.) Nejrajštější mně osobně přišel moment, kdy jsme se prodrali k pokladně a mohli si natisknout bludiště na ruku.

Ale genius loci to místo teda má! (V těch rozvalinách, co po nich leze Vikouš, Komenský Labyrint napsal.)


Žádné komentáře:

Okomentovat