Efektivní rodičování










Před měsícem jsme se s Lubošem zúčastnili kurzu efektivního rodičovství. Počkali jsme si na to pět let a bylo to fajn. Ne že bysme se tak dlouho odhodlávali,ale prostě to nikdy nevycházelo časově (časová dotace kurzu je cca 24 hodin, v našem případě tři celé soboty).

Pobavil mě jeden kamarád. Prý jestli jsme ten kurz vedli. Osobně se necítím jako někdo, kdo by v tomto ohledu mohl školit druhé. Nikdy jsem nebyla úplně přirozeně k dětem a od začátku se to učím. Něco čtením, něco ze zkušenosti kamarádek, ale dost stylem pokus-omyl.Efektivní rodičovství jsem měla vyhlídnutý dlouho, protože je jedno z levnějších na trhu, zároveň ale působí kvalitně a taky mi nepřišlo nijak ideologický.

Na kurz jsme šli oba s Lubošem a bylo to to nejlepší, co jsme mohli udělat. Jít sama, asi jsme tam, co na začátku (tzn. načteno spousta knih, ale stále se nějak plácajíc v zaběhlých stereotypech). Teď máme spoustu témat k hovoru. :) Efektivněji mluvit se učíme podle taháků, co nám různě visí po bytě (jako cizí jazyk). A taky se opravujem, když se nezadaří.

Plody doposud? Rána a večery probíhají hladčeji, líp plánujeme rodinné akce, máme na děti větší páky, aniž bysme je trestali či odměňovali, děcka samy se v některých situacích začínají vyjadřovat efektivně, organizovaněji se dělíme na týmy (např. tým rodič-nejstarší dítě jdou bruslit, tým rodič a dvě starší děti jedou plavat, tým rodič-nejmladší dítě jedou na návštěvu, týmy B mezitím doma vaří/ uklízejí/ nebo si hrajou).

 Jinými slovy, mám pocit, že o trochu víc dětem rozumíme a to není špatný!

Žádné komentáře:

Okomentovat