Mimi update


Jsem v nějakém 17 tt. Mimi hezky kope a podle všeho se má dobře. Já taky. Už tak tři týdny se cítím mnohem míň unavená, depresivní, plačtivá, výbušná... :). Druhý trimestr jsem vždycky prožívala moc hezky. Taky jsem začala chodit trochu cvičit a domluvila jsem se s porodní asistentkou na doprovázení u porodu (v porodnici*).

Od začátku tohoto těhotenství tvrdím, že si tentokrát necháme prozradit pohlaví potomka předem, ale už se mi to trochu rozleželo v hlavě a nakonec myslím, že nenecháme (L. od začátku nechtěl).:)


  

 


 

Fotky z dnešní zoo. Nevím proč, ale k tématu mi přijdou docela přiléhavý.

* V ČR funguje možnost zaplatit si konkrétní porodní asistentku u porodu v porodnici, jen musí mít s danou porodnicí smlouvu. U Igiho jsem si zaplatila PA v místní nemocnici normálně zaměstnanou. Párkrát jsem se s ní viděla před porodem, znala předem moje porodní přání a požadavky a hlavně fungovala jako spojka mezi mnou a porodnicí. Protože jak rodivší ženy vědí, když dorazíte (zpravidla v noci) do porodnice, absolvujete klasické kolečko, při němž přijdete do styku s vrátným, jednou sestrou, druhou sestrou, porodníkem, uklízečkou, která zrovna potřebuje vytřít tam, kde stojíte, všem opakujete dokola ty stejné věci, přičemž se snažíte udržet si před všemi důstojnost a ještě u toho rodit dítě. Tak tomu jsem se tímto tahem velmi elegantně vyhnula a musím dosvědčit, že to byl povznášející pocit. Nicméně, tentokrát jsem si svou PA vybrala, protože se známe dlouho, známe navzájem své přístupy, navíc si mě ve 3.trimestru může převzít do péče místo gynekologa. Je to žena, která ví, co a jak, má spoustu zkušeností a nebojí se nemít po ruce doktora, ale dokonce se ani nebojí doktora uzemnit, je-li to v rájmu rodičky. A Pán Bůh zaplať, konečně má také smlouvu s nedalekou porodnicí. Kéž by taková služba takových porodních asistentek byla v českých porodnicích normou!

Moje porodní příběhy (pro Ivanu Königsmarkovou) na podporu práce samostatných porodních asistentek zde: Viktor, Anežka, Ignác


1 komentář:

  1. Moc děkuju za odkazy!!
    Opatruj(te) se. A děkuju ♥.

    OdpovědětVymazat