Knížečky



Úkol včera na poslední hodině náboženství: vytvořit prázdninovou knížečku, abysme se zamysleli, zač můžem v létě Bohu děkovat  - ráno, před obědem, večer, na výletě a zač Boha chválit, když náhodou přijde nuda.

Protože mám ve skupince děti, které ještě nepíšou a taky jsem s sebou měla svoje dvě starší děti, vzala jsem jim velkou zásobu samolepek, časopisů, pastelek apod., aby mohly tvořit koláže.

Dětem se to strašně líbilo a nehledě na svůj věk se zabavily samy (!) na celou hodinu. Nakonec vznikly nejen knížečky díků, ale asi hlavně knížečky ideálních prázdnin. Hezký vedlejší produkt! :)



Moje, Vikiho, Anežčina knížečka.


Anežčino ideální ráno. :)

A když se nudí - kouká na letadla nebo si jde hrát na převlíkanou.

Vikiho oběd.

Když udeří nuda, půjde na ryby.

Já mám celkem jasno ohledně oběda.

I prázdninových výletů.


Napadlo mě, že takové knížečkování-kolážování je jedna z těch master aktivit pro všechny věkové skupiny.  Hned vedle našich oblíbených sensory play (play-doh, barvená rýže). Nicenka včera psala, že jejích sedm dětí se synchronizovaně zabaví legem. 


Co jede u vás?

5 komentářů:

  1. To je krásny nápad! Taký "manuál" na prázdniny - aby sme si ich nezabúdali naplno užiť. :)

    (Mimochodom, u mňa na blogu (a na portáli mojakomunita.sk) chystám prázdninovú aktivitu aj pre dospelých. Budem rada, keď sa pridáte aj vy. :)
    http://goo.gl/forms/C70LEr7LpQxiuXvB3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Letitie, přihlásila jsem se a těším se. K.

      Vymazat
    2. Ďakujem za záujem a už sa teším, čo všetko spolu zažijeme.
      Poslala som ti e-mail. Prosím, skontroluj si, či ti prišiel. :)

      Vymazat
  2. móc hezký!když je nuda a jsme doma tak tonín kreslí a frantík hází do napuštěný vany co ho napadne. nebo stavíme vlaky a koleje, dřevěný, z lega nebo jen kostiček, nebo dřívek nebo krabiček. Venku je nejlepší jít do řeky a házet kameny nebo házet kachnám. na zahradě se cákat, vylejvat vodu, trhat nezralý opečovávaný jahody, hrabat se v písku, lovit a pozorovat žížaly a svinky, zalejvat nebo kopat v zemi. ale vůbec nejlíp je na výletě v lese a když tam přijde trudnomyslnost, tak zpíváme. teď vede rýbaroba čuču o citróncích co ztroskotali v korábu. a samozřejmě čumění na pohádky(ale potom nebývá ta dobrá nálada, většinou),nebo pohádky.
    zdravíme!ať žijou rybníčky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jít do řeky musí být strašně fajn. Náš rybník je úplnej bahňák,i nohy bych si bála smočit. Tekoucí řeka, do který se dá vlízt je můj letní sen. Ať žije Berounka!

      Vymazat