Najít si na to čas



Od září, kdy začala škola a o to víc pak s příchodem Jáchyma je pro mě velké téma, jak si najít čas na věci, který chci dělat,  nejen ty co musím dělat. Naše dny mi často (denně?) přijdou jako kaskáda povinností. Vstát, snídaně, vypravit děti, přijet včas do školy (ehm!), vrátit se s malýma zpět, uklidit, uvařit, aha už je 12, malí musí odpočívat, vyzvednout děti (a to mám kliku, že mi je často někdo z ochotných rodičů doveze), vzbudit Igíse, nasvačit, úkoly, ven... Když se něco zasekne, krásně poskládané domino se rozsype. O to důležitější je pro mě nenechat se zviklat a i v tom rozsypaném blázinci najít čas na to důležitý - čtení, hraní, zpívání - zkrátka skutečné bytí s dětmi.

Jsem vděčná, že se nám podařilo udržet si večerní čtení. Čteme denně před spaním už několik let, to je radost. Aktuálně Kouzelný kalednář (to je úplná detektivka, jsem - společně s Viktorkem - napnutá, jak to všechno dopadne). Někdy je tohle čtení opravdová záchranná brzda. Často se mi po něm a snad i dětem úplně změní náhled na celý ten bláznivý den.

Taky hrajem hry za pochodu, Fun on the run (vyšla i v češtině), teď třeba často slovní fotbal, I spy with my little eye (říkáme to v češtině, ale nevím, jak se ta hra oficiálně v češtině jmenuje), Vidím další (a děti hádají, co je to, co vidím).

NAjít si čas na to, co je důležitý. Není to takový dost vánoční téma?

Letím!









2 komentáře:

  1. Myslela jsem si, že časem/jednou/až budou dospělí to bude lepší. Pěkně jsem se spletla :-) Pan MUS je prostě moc velkej pán.

    OdpovědětVymazat
  2. Klárko, ty víš, co je nejdůležitější. Psala mně kamarádka, že peče cukroví. Sama. Má 4 děti, dvě jsou už vdané, jedna studuje dál od domova a čtvrtá se učí na zkoušky. "...kde jsou ty chvíle, kdy tady pobíhala čtyři děvčátka, která všechna chtěla pomáhat..." psala. Klárko, zachytávej tyto vzácné chvíle a nasávej je plnými doušky, ať nemizí tak rychle. Snažím se o totéž💕

    OdpovědětVymazat