2016 zpětně


Rozhodla jsem se dopřát si ten luxus a ohlídnout se za rokem 2016.

V roce 2016 jsme pohnuli s domečkem. Dodělala se fasáda a terasa, vyklidil se dvorek a zkulturnily se další kouty zahrady. Zahrada se sice smrskla na minimum (a ještě smrskne kvůli plánovanému přístřešku na kola), ale za to jsme zjistili, že už jde pustit děti (starší dvě) k rybníku, takže se naše zahrada vlastně mnohonásobně zvětšila.





Na začátku roku jsme si řekli, že jsme připraveni na nové miminko a požehnáno nám bylo bleskově :). První trimestr byla jedna velká hrůza, bylo mi zle, řešila jsem zuby, dostala jsem antibiotika. Druhý trimestr, to byl zas stres kvůli páté nemoci, kterou jsme celá rodina prodělali. Třetí trimestr jsem byla už jen valící se koule, ale převážně radostná, protože jsme měli krásné léto, začala nám první třída, takže nebyl čas na žádný extra stres a na porod mě začala připravovat Věra, porodní asistentka a životní optimistka. 



Na jaře jsem si koupila koloběžku, což byl jednoznačně nejlepší nápad tohoto roku. Přesuny z domu do školky se výrazně urychlily a zelegantněly, moje dorostlé vlasy vlály ve větru častěji než bych si bývala vysnila. Och ten pocit svobody při všednodenních povinnostech!




Koupili jsme si taky nové auto. A podnikli s ním cestu k moři. Ta by se asi neuskutečnila nebýt právě té páté nemoci. Ze všeho toho stresu jsme se rozhodli vyplnit si tenhle sen, který by jinak zůstal u ledu kvůli - dlouhé cestě, penězům, malým dětem, těhotenství atd. atd. atd. Nejen na této dovolené, ale taky na prodlouženém víkendu v Neratově a manželském týdnu na Šumavě jsem v létě načerpala energie... no, na rozdávání.





V říjnu se nám narodil Jáchym. Jáchym jako Jehoiakim - "Bůh ho povýší" nebo "Bůh ho postaví na nohy". Bůh ho postavil na nohy. Infekce se na něj zřejmě vůbec nepřenesla. Byla jsem ráda a pořád jsem vděčná za všechnu tu lékařskou péči, které se nám dostalo a dostává. Je to opravdové privilegium.

Narodil se 20 minut po příjezdu do porodnice. Velmi stručně porodní story: 1:00 am už nějakou dobu ledabylé stahy po 10min. 1:30 am budím Luboše, volám Veře, domlouváme se, že počkáme, co bude, mám zavolat za půl hoďky. 1:40 am volám Věře znovu, že to nabralo spád. Do 2"05 čekáme na hlídací tetu. Ve 2:35 dorážíme do porodnice. Prakticky stihnu jen vyjet výtahem a odložit si. Ve 2:55 je Jáchym na světě. A pak už jen bonding, ňuch, ňuch ve třech a máme nového člena rodiny.

 A dělá nám velkou radost.





Krom Jáchyma byl pro nás velkou změnou taky začátek školy - první třída. Když odmyslím ranní vypravování a odpolední úkolování, ta změna spočívá hlavně v tom, že se nám otevřel úplně nový svět samostatného čtení a psaní, nových zájmů, nových dovedností a řekněme konstruktivnějších aktivit. Přijde mi, že se s dětma teď každý den učím něco novýho, aniž bych o to já nějak významně usilovala (jako to bylo doteď). A na to se hodně těším i v novým roce.




Mně osobně - podařilo se mi zdolat dvě třetiny kurzu celoživotního vzdělávání, v němž se kvalifikuju na učitelku angličtiny. Taky se mi dostalo privilegia vyučovat nábožko děti z naší farnosti a s pomocí ostatních to snad budu zvládat i teď s Jáchymem. No a taky už nějakou dobu rozjíždíme s holkama sousedkama u nás v obci komunitní centrum, tak snad se nám to letos podaří odpálit.

Takže výhledy na letošek? Vlastně nic extra. Být otevřená, umět oddělovat podstatné od nepodstatného, třídit zájmy a tříbit to, čeho už se mi dostalo - to a nic víc.


Požehnaný nový rok všem!


7 komentářů:

  1. Ať se vám všem v nové roce daří být spolu spokojení a aktivní :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný a požehnaný rok to byl. Ať je i ten 2017 dobrým rokem! Díky za sdílení.

    OdpovědětVymazat
  3. To byl bohatý a výživný rok. Jak to všechno stíháte? A kde prosím studujete?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za poklonu. :) Studuju na FF UK, kurz celoživotního vzdělávání. A stíhám to díky manželovi, který má volnější pracovní dobu a doma hodně zastane, a paní na hlídání, která nám už dva roky jedno dopoledne v týdnu hlídá děti. Na začátku jsem si mimo to musela ujasnit, že tyto moje aktivity nejsou povinnosti navíc, ale zásobárna sil, podle toho jsem je taky vybírala. Tak i proto.

      Vymazat
  4. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli Váš čas je drahý. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    Otevřené obchody na eToro - 227,651,647

    OdpovědětVymazat