Dost dobrá matka

Nejmladšímu mojemu chlapečkovi se prořezávají zoubky, dala jsem mu analgetika, protože jsem viděla, jak moc ho to bolí. U starších dětí jsem se pyšnila tím, že to zvládáme bez analgetik.

Můj nejstarší odjel na školu v přírodě. Ještě loni jsem byla mezi těmi, kteří si nedovedli představit, že by jejich dítě kdy někam odjelo bez nich. Některé děti ze školy nejely, mají k tomu jistě své důvody.

Kam mířím?

Moje děti, každé úplně jiné, každé zcela jedinečné stvoření Boží, mě naučily dvě důležité lekce: 1) pokud jsem si u jednoho myslela, že přesně vím, jak na to, u druhého (třetího, čtvrtého) bylo všechno jinak, 2) když něco dělám a vkládám do toho tolik své energie, pak to vždy dělám DOST DOBŘE.

Můj čtvrtý kojenec se ani nenosí, ani nehoupe v hacce, ani nenosí látkové plenky. Jídlo jí hlavně z kupovaných skleniček a 23 hodin denně má v puse dudlíka. A já jsem přesvědčená o tom, že to dělám dobře.

První dítě jelo na školu v přírodě, ale to druhé letos na školku v přírodě nepojede. I u nich to dělám dobře.

Nevím, proč my ženský máme tak často pocit, že neděláme věci dost dobře. Že bysme měly neustále někde přidat nebo něco dělat jinak. Nebo proč tolik času trávíme přemýšlením, jestli to ostatní dělají dobře. Hlavně ostatní matky.

Nedávno moje mamka vyjádřila lítost nad tím, že nebyla dost dobrá máma, myslím, že se jí trochu ulevilo, když jsem jí řekla, že i já na děti někdy řvu a pak to zajídám čokoládou. Tak jsme se tomu společně zasmály a myslím, že nám oběma bylo hned lehčeji.

Pokud bych měla pro něco hlasovat, pak jsem pro spojenectví mezi matkami, pro empatii, sdílení, nikoli odsuzování či přemýšlení, jak by to ta druhá mohla udělat jinak. Hledám pro to vhodný výraz. 

            #sisterhoodofmotherhood ?

7 komentářů:

  1. Skvěle zachyceno a podáno,Kláry.Souhlas a přidávám se do společenství ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Jééé, tak přesně tohle jsem si teď potřebovala přečíst:) Díky!!! :D DOST DOBRÝ PŘÍSPĚVEK! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak přesně tohle jsem dnes potřebovala číst...že my matky TO VŠECHNO DĚLÁME DOBŘE...i když o sobě pochybujeme:-).Děkuji:-)

    OdpovědětVymazat