Máma musí vyprat plínky

...má dvě holčičky malinký,
máma musí smažit jíšku
do polívky pro Františku,
uvařit krupičku pro Martičku.

Máma musí večír vždycky
ohřát vodu do vaničky
a nesmí pak při koupání
zapomenout na zpívání.
Přivolá tím andělíčky
do postýlek nad holčičky,
přivolá tím andílky
nad holčičky malinký.

(Ivan Martin Jirous, Magor dětem)








******************************************
Toho času Igísova nejoblíbenější uspávánka. A moje taky. Je v ní taková příjemně útěšná melancholie, která rezonuje s touhle mojí zvláští podzimní a odkojovací náladou. A zároveň rozvernost, které se nám u nás doma dostává dosyta.

2 komentáře:

  1. Moje taky!! Když byl Prokop malej a já čekala Vincka. Než jsem věděla, že to bude kluk, tak jsem si představovala, že čekám Františku. Ahój!!

    OdpovědětVymazat
  2. A moje taky moc oblíbená! A ještě "Ptaly se nebe obláčky" :-)

    OdpovědětVymazat